Internet

رفع مشکلات شبکه ADSL

دسته بندي :
کندی شبکه اینترنت

کاربر گرامی، پهنای باند در سرویس adsl  به صورت مشترک می باشد بدین معنا که سرویسی که شما خریداری می کنید پهنای باند اختصاصی مانند سرویس های Leasedline  و  Wireless ندارد.

●      آزمایش تک سیستم

چون احتمال دارد یکی از کامپویوترهای شما در حال ارسال و دریافت فایل با حجم سنگین باشد و پهنای باند شما را اشغال کرده باشد ویا یکی از سیستم ها مشکل داشته باشد ، مودم ADSL را مستقیما به یک کامپیوتر وصل نمایید و در حالیکه این کامپیوتر به شبکه داخلی متصل نیست سرعت سیستم را چک فرمایید.

●      ویروس

زمانیکه شما درحال ارسال فایل نباشید و هیچ نرم افزاری در حال به روز رسانی(update) نباشد، میزان ارسال شما باید کمتر از دریافت شما باشد.یک روش ساده جهت اطمینان از سالم بودن سیستم این است که بر روی اتصال ADSL ، دوبار کلیک کنید اگر میزان بسته های ارسالی بیشتر از دریافتی بود احتمالا کامپوتر شما الوده به ویروس بوده و نیاز دارید نرم افزار آنتی ویروس نصب نمایید.

●      نویز خط

در صورتی که بر روی خط تلفن شما نویز وجود داشته باشد، این نویز بر روی سرعت شما تاثیر قابل توجهی دارد. بنابراین تمامی گوشی هایی که به این خط متصل هستند را قطع نمایید و سپس میزان سرعت کامپوتر را چک کنید.

قطعی شبکه اینترنت

اینترنت قطع ولی چراغ Status مودم روشن و ثابت است؟

●      ابتدا از صحت اتصال فیزیکی LAN اطمینان حاصل نمایید. هرگز بطور همزمان کابل LAN و USB را متصل ننمائید.
●      روی کارت شبکه ADSL خود راست کلیک نمایید و یکبار گزینه disable/enable را کلیک نمایید.
●      با توجه به نوع ارتباط مودم با کامپیوتر ( پورت LAN یا پورت USB ) باید چراغ پورت مربوطه روشن باشد.
●      کابل آدابتور مودم را قطع کنید و پس از 15 ثانیه مجدد وصل نمایید.
●      ارتباط اینترنت خود را مجددا چک نمایید. اگر ارتباط شما همچنان قطع می باشد با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

 

اینترنت قطع و چراغ Status مودم خاموش است؟

●      ابتدا خط تلفن را چک نمایید , خط تلفن باید بوق آزاد داشته باشد در صورتیکه خط تلفن بوق آزاد ندارد با 17 تماس بگیرید.
●      در صورت شنیدن بوق آزاد تمامی دستگاههای جانبی دیگر شامل تلفن ، فکس و یا نمایشگر شماره را قطع نموده و چراغ Status را مجددا بررسی نمائید.
          ▪ خط تلفن ADSL باید مستقیم و بلاواسطه به پورت line مودم متصل باشد.
          ▪ در صورت استفاده از دو شاخه برقگیر ، آن را با یک دوشاخه عادی تعویض نمائید.
●      پس از طی تمامی مراحل فوق در صورت عدم رفع مشکل ، مودم را به ابتدای خط تلفن ( منظور در کنار در ورودی ساختمان و قبل از سیم کشی داخلی ساختمان ) منتقل کرده ، خط تلفن را مستقیم به پورت Line و آداپتور را به پورت برق متصل نمائید . در صورت روشن شدن و ثابت ماندن چراغ برای 15 دقیقهStatus ، مشکل مربوط به سیم کشی داخلی ساختمان بوده ومیبا یست توسط خود مشترک پیگیری و رفع مشکل شود. چنانچه در این شرایط پس از 15 دقیقه چراغ Status روشن و ثابت نماند با پشتیبانی شرکت مخابرات خراسان جنوبی ۴۴۲۱۰۱۰  تماس گرفته و مشکل را مطرح نمائید.

قطع و وصل شبکه اینترنت

یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند:
 گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجائد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی 2.4GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL  یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند.

 


دستگاه های برقی از قبیل تلویزیون ، فکس ، مایکروویو و غیره می توانند باعث این کونه قطعی ها گردند که در این صورت میبایست دستگاه مودم و یا شبکه بی سیم را از آنها دور نگه داشت.

شبکه بی سیم:  موانع فیزیکی از قبیل دیوار ، سقف و اثاثیه داخل منزل می تواند باعث قطع امواج گردد که در این مواقع باید با جابجا کردن دستگاه مودم این مشکل را بر طرف کرد.

خراب بودن یا فرسودگی پریز تلفن یا کابل کشی داخل خط تلفن باعث ایجاد نویز در خط تلفن شده  و باعث ایجاد قطعی میگردد.

 

 

استفاده از میکروفیلتر در ایجاد ارتباط مودم و خط تلفن باعث قطعی اینترنت میگردد ، میکروفیلتر تنها برای استفاده دستگاه های تلفن  میباشد و نباید از آن برای ارتباط مودم استفاده کرد.

صدای مزاحم روی خط تلفن

اگر در هنگامه مکالمه با تلفن نویز روی خط شما شنیده می شود موارد زیر را چک نمایید .

●    اگر از دستگاه سانترال استفاده می کنید بهترین روش این است که خط مستقیما" از ورودی وارد پورت لاین مودم شود . و از پورت فون مودم وارد دستگاه سانترال گردد .
●    مطمئن شوید که قبل از راه اندازی و استفاده از سرویس ( ای دی اس ال) این نویز بر روی خط شما شنیده نمی شد . در غیر این صورت از مخابرات یا چک کردن سیم کشی منزل مسئله را پی گیری نمایید.
●    مطمئن شوید که گوشی تلفن شما مشکلی نداشته باشد .
●    ممکن است مشکل از یکی از وسایل روی خط شما باشد . برای تست می توانید همه آنها را از مدار خارج کرده وسپس در صورت نبودن نویز روی خط با وصل کردن آنها به صورت تک تک دستگاه مشکل دار را پیدا کنید .
●    در صورتی که نویز به علت راه اندازی سرویس ( ای دی اس ال) بر روی خط شما ایجاد شده باشد برای رفع مسئله می توانید گوشی تلفن را به پورت فون مودم متصل نمایید تا نویزی که شنیده می شد از بین برود .
●    اگر گوشی شما در جای دیگر از محلی که مودم می باشد قرار دارد و امکا ن استفاده از پورت فون مودم نمی باشد . می توانید به تعداد نیاز از شرکت میکروفیلتر دریافت کنید و در جاهای مختلف ساختمان استفاده نمایید .


طریقه استفاده از میکرو فیلتر :

میکروفیلتر دارای دو طرف لاین و فون می باشد که در پشت آن مشخص گردیده . باید توجه داشت که حتما سمت لاین آن وارد پریز تلفن شود (طرفی که سیم دارد) و سیم دستگاه تلفن به پورت فن آن وارد شود .

 

اخطار مهم : به هیچ وجه میکروفیلتر را سر راه خطی که به مودم وارد می شود قرار ندهید این کار باعث جلوگیری از ارتباط مودم شما با مرکز مخابراتی می شود . در نتیجه سرویس اینترنت شما قطع می شود .

پرسش و پاسخ ADSL

ADSL چیست؟
ADSL راهکاری است که با استفاده از آن می‌توان با بهره‌گیری از امکانات مخابراتی موجود بدون نیاز به شماره‌گیری و بدون اشغال تلفن، دسترسی به اینترنت را با سرعتی بالا فراهم ساخت. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر می‌توانید این جا کلیک فرمایید.

چه کسانی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند؟
با آن که تا کنون عمده‌ترین مصرف کنندگان ADSL در ایران سازمان‌ها بوده‌اند، این سرویس به سادگی می‌تواند برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ADSL چه برتری‌های نسبت به اتصال Dial Up دارد؟
سرعت بالا، اتصال همیشگی بدون نیاز به شماره گیری و اشغال شدن خط تلفن، سادگی تجهیزات مورد استفاده بدون نیاز به سیم کشی اضافی و بدون نیاز پرداخت هزینه‌ی مکالمات تلفنی.

این سرویس به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟
ارایه این خدمات به تجهیزات بسیار اندک و ساده‌ای نیازمند است، یک مودم DSL، یک splitter (جدا کننده) و یک Micro Filter

عملکرد هر یک از این تجهیزات چگونه است؟
یک مودم DSL که می‌تواند ارتباط بین مشترک و شرکت ارایه دهنده خدمات را برقرار کند.
جدا کننده که فرکانس بیش‌تر و کم‌تر از 4 کیلوهرتز را از یکدیگر جدا می‌کند.
میکرو فیلتر که وظیفه تفکیک پیام های صوتی و غیر صوتی را از یکدیگر بر عهده دارد.

USB و Ethernet چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟
پورت USB به کامپیوتر مشترک وصل می‌شود؛ در حالی‌که پورت Ethernet به یک توزیع کننده مثل سرور
یا سوییچ به منظور توزیع پهنای باند در شبکه مشترک متصل می‌گردد؛ مودم COMBO هر دو پورت را دارد.

آیاپهنای باند این سرویس اختصاصی است یا اشتراکی؟
اشتراکی

آیا محدودیتی در ارایه‌ی پهنای باند وجود دارد؟
این محدودیت به طور مستقیم به محصول انتخاب شده بستگی دارد.

برای تغییر شماره ADSL چه مراحلی طی می‌شود؟
برای تغییر شماره با قسمت فروش بخش تغییر شماره تماس بگیرید.

مایکروفیلتر چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟
مایکروفیلتر برای رفع مشکل نویز از روی خط تلفن استفاده می شود . بنابراین مایکروفیلتر را قبل از دستگاه تلفن خود قرلر دهید، قسمت LINE به سمت پریز تلفن و قسمت PHONE هم به گوشی تلفن متصل شود.

شیوه محاسبه میزان ترافیک ماهانه به چه صورت است؟
حجم دانلودهای صورت گرفته در ماه میزان ترافیک ماهانه را مشخص می‌کنند.

مشترک چگونه می‌توان کارکرد ماهانه خود را مشاهده کند؟
شما می‌توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی مخابرات خراسان جنوبی قسما کاربران اینترنت و ورود به قسمت کاربران، کاربرانADSL و وارد کردن Username/Password از میزان کارکرد خود اطلاع یابید.
نام کاربری شامل کد شهرستان شما همراه با شماره adsl شماست .

اگر پس از بررسی مشخص شود که خط تلفن مورد نظر مشتری به دلایل مختلف برای ارایه خدمات ADSL نامناسب است، چه اقدامی می‌توان انجام داد؟
در این حالت مشتری می‌تواند شماره دیگری را برای استفاده از این خدمات اعلام کند و یا درخواست خود را پس بگیرد.


نويسنده: محمد سورگي | جمعه چهاردهم بهمن 1390 - 21:37

آخرين مطالب

» مشترکین طبس لطفا تنظیمات vpi و vci مودم خود را به 0 و 35 تغییر دهند . ( جمعه بیست و یکم تیر 1392 )
» آدرس جدید سایت مشاهده ریزکارد و شارژ آنلاین ( جمعه بیست و پنجم اسفند 1391 )
» افزایش ساعات رایگان شبانه از ساعت 1 شب تا 7 صبح ( دوشنبه هفتم اسفند 1391 )
» دانلود شبانه رایگان از ساعت 1 الی 6 صبح فعال گردید ( دوشنبه بیست و سوم بهمن 1391 )
» انتقال ترافیک جبران خسارت و ترافیک خریداری شده ماه گذشته ( چهارشنبه چهارم بهمن 1391 )
» دانلود نرم افزار فوق العاده کاربردی ساخت کانکشن اینترنت در گوشی برای آندروید PPPoEW 1.70 ( سه شنبه سوم بهمن 1391 )
» تنظیم مودم ای دی اس الtp link-wifi (مودم وایرلس) ( جمعه بیست و نهم دی 1391 )
» تغییر رمز مودم برای امنیت بیشتر در اینترنت ( جمعه بیست و نهم دی 1391 )
» جبران خسارت مدت زمان اختلال اينترنت به کليه مشترکين داراي سرويس ترافيک محدود ( چهارشنبه بیست و هفتم دی 1391 )
» رفع اختلال در سرویس اینترنت شرکت مخابرات خراسان جنوبی ( جمعه بیست و دوم دی 1391 )
» خوشبختانه مشکل gateway بین الملل و پهنای باند اینترنت استان مرتفع و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ( پنجشنبه بیست و یکم دی 1391 )
» پاسخی به تمامی سوالات مشترکین بابت کندی سرعت در هفته گذشته* زلزله در گرجستان قطع اینترنت‌ ایران* ( سه شنبه نوزدهم دی 1391 )
 

اَبر برچسبها

درباره ما